Besökare

onsdag 18 april 2012

Starlight - ultuna

Ultuna

Hon blödde ingenting mellan den 10 maj till den 19 maj. Starlight fick vila den tiden. Jag ville aboslut inte anstränga henne. Den 19 maj lastade vi på Starlight och åkte till Ultuna. Massor med undersöknngar blodprover, röntgen och näskoll. Vid sista blodprovet fick hon ett slags eleptiskt anfall. Jag höll i grimskaftet och ville bara desperat att hon skulle få balansen tillbaka. Hon föll omkull. Hade ingen styrsel på benen. Jag har aldrig varit med om något så läskigt förut. Jag försökte bibehålla mitt lugn men det ända jag ville var att sjunka ner och gråta ut min rädsla. Varför hände det? Var min älskade hästså sjuk? Hon som ser så frisk ut.

Vi fick åka hem, efter att dom försäkrat sig om att hon mådde bra. Vi slapp vänta på blodprovssvaren.
Starlight avskydde att vara där. Var rejält uppstressad och ville bara bort från byggnaderna. Enda stället där hon lugnade sig var vid Ultunas ridhus. Där fanns det lite gräs att äta. Det var dit hon försökte säga till om att hon ville. Så vi stod där...

I bilen hem fick jag ett samtal jag fruktat...
Veterinären berättade att Starlight hade farligt låga trombocytvärden (blodkroppar) och det lutade rejält åt att Starlight hade cancer. Dom ville att vi skulle in och ta märgprover för att bekräfta vilken sorts cancer det var, vi skulle fått komma in direkt samma dag. Vi valde att åka hem, inte utsätta henne för mera stress. Jag bröt ihop...


16:40
"Min värld håller på att rasa....."

16:59
"Snälla! Jag ber bara om ett mirakel! Bara ett!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar