Besökare

fredag 7 september 2012

Sommaren som varit


Jag halkar alltid tillbaka hit på något vänster och känner ett sug efter att få skriva igen.

Så vad har hänt under denna sommar? En hel del faktiskt, varit en rätt turbulent sommar som på samma sätt har varit en underbar sådan.

Stallets lilla arabfröken har kommit in i gänget mycket bra och blivit bästis med Thengilya. Vi har ridit som bara den under sommaren, ingen direkt långvila har det blivit här. Vi har hittat nya långa vägar att rida som vi utnyttjat flitigt under sommaren, tack vare det tråkiga sommar vädret så har vi kunnat rida långa sträckor. Dock har vi fått en hel del regn och åska på oss under turerna men vadå det är sånt man får ta.

Den 11 maj gick jag på min första date, nervös som sjutton men det bästa jag gjort på länge! Den 28 juni friade han under vår lilla semestertripp till göteborg. Jag sa självklart ja! Christian är en underbar person, min trygghet, en av mina bästa vänner, stora kärlek, mitt allt. Det bästa av allt är att han stödjer mig i mitt hästeri och vet att Thengilya för alltid är en del av mig. Jag känner mig trygg i att veta att han kommer kämpa med mig för att Thengilya alltid ska få finnas kvar i mitt liv.

Lilla fröken Sessan har bara gått och varit en vildponny i sommar. Mycket vila! Men nu börjar lillmatte Malvina rida igen. Sessan har varit rätt stel i sitt bakparti, troligtvis pgr av sin benställning. Hon kommer ridas ca 1-2 dagar i veckan och få följa med på en körtur nån gång i veckan. Hon verkar dock inte må dåligt av att gå och skrota i hagen.

Vi har även fått en nykomling, så nu är vi fem hästar i stallet. Ymir, en söt liten vit islandshäst som är Annas foderhäst har varit hos oss ca 2 månader nu och är en trevlig liten krabat. Outbildad och har lite problem med att hålla isär gångarterna men va gör det för han kommer bli en fin häst till Anna! Är övertygad om det och jag kommer stå och heja på dem på deras väg dit =D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar